El Cerro Chirripó

Puerto Viejo

Vi ankom til Puerto Viejo d. 18. februar om aftenen. Dagen forinden havde vi været i San Gerardo så turen derfra og til Puerto Viejo tog os hele dagen. Vi fandt meget hurtigt et hostel, fik noget at spiste og hoppede tidligt i seng. Dagen efter var vi tidligt oppe da vi gerne ville til Punta Uva (Læs: Punta Uva er en af de nærtliggende byer tæt på Puerto Viejo som er kendt for at have en fantastisk strand). Vi havde besluttet os dagen forinden at leje nogle cykler, til den nætte sum af 5 dollars, til at komme til Punta Uva. Det tog os ca. 15-20 minutter at cykle dertil da det kun ligger 8 km væk fra Puerto Viejo og vejen dertil er bogstaveligt talt lige. Vi havde for en gangs skyld vejret med os, da der var høj solskin og få skyer. På stranden brugte vi 4 timer, hvor vi fik gået den tynd og taget nogle flotte billeder. Dog var solen relativt hurtigt væk og vi fik en lille smule støvregn, men værre var det ikke. Da vi skulle til at cykle hjemad, var den ene af vores cykler punkteret – ØV! Det endte med at vi var nød til at gå op til en lille lokal butik som pegede os videre til et sted som udlejet cykler, så der var en chance for at de kunne fikse den. Vi gik og vi gik, men vi fandt aldrig udlejningsstedet 🙁 Men heldigvis stødte vi på en lokal, som tilbød sin hjælp imod betaling, selvfølgelig… Det tog ham 15 minutter og lave cyklen og så var vi af sted igen. Vi afsluttede dagen med et godt måltid mad og så på hovedet i seng.

IMG_2572IMG_2589IMG_2647

P1010286 IMG_2720 IMG_2717IMG_2712

Den næste dag stod ikke på det helt store, da vi var i tøjmangel. Derfor fandt vi et vaskeri hvor vi afleverede ALT vores tøj. Vi havde derfor lidt tøj at tage på, så dagen blev brugt på at gå rundt i Puerto Viejo, finde information omkring hvordan vi kunne komme over grænsen til Panama og slappe af.

Dagen efter var der afgang til Panama. Vi var oppe klokken 05:30 da bussen vi skulle med kørte klokken 06:30. Vi skulle til byen Sixaola som ligger lige op af grænsen til Panama. Busturen varede 2 timer og gik forholdsvis hurtig. Da vi ankom til Sixaola fandt vi hurtigt vejen der ville føre os til Panama, men… jeg (Jacob) kunne pludselig ikke finde min telefon! Heldigvis var vi ikke langt fra hvor bussen havde sat os af, så vi spænede tilbage, fandt bussen og min telefon, crisis averted. Vi stemplede ud af Costa Rica og er nu begyndt på vores eventyr i Panama.