Cusco, Inka trail og Machu Picchu

Puno og Lake Titicaca

* Nettet er desværre ikke tilstrækkeligt til at uploade billeder her på bloggen. Derfor findes der links til billeder i albums på Facebook.

Vi ankom til Puno d. 23 tidligt om morgenen efter at have kørt med natbus fra Cusco. Den første dag i Puno brugte vi på at slappe af og få noget godt at spise samt bestille en-dags tur til Lake Titicaca.

Vi startede næste dag kl. 06:00, fik morgenmad og blev hentet af vores guide kl. 06:45. Derefter kørte vi ned til havnen hvor der ventede en båd til os. De første 20 minutter brugte vi på at nå ud til Uros øerne (Læs: Disse øer er meget kendte, da de er bygget på en form for siv strå der får dem til at flyde på vandet). Her mødte vi beboerne, fik en tur i deres siv strås byggede båd og blev undervist i hvordan øerne blev bygget og hvordan de kunne flyde på vandet.

Lake Titicaca – The floating Islands

Lake Titicaca – The floating Islands 2

Lake Titicaca – The floating Islands 3

Den flydende ø vi besøgte

Siv båd

Siv huse

Siv hus indefra

Salg af diverse ting

Salg af diverse ting 2

Siv båd 2

Lokal pige

Efter Uros øerne skulle vi sejle i 3 timer for at nå Taquile Island som er den tredje største ø i Lake Titicaca. Vi fik undervejs information om kulturen og livet på øen. Da vi ankom gik vi op til deres hovedplads og videre hen langs øen hvor vi til sidst spiste hos de lokale. Efter vi havde spist tog vi båden tilbage til Puno og var hjemme omkring kl. 17:30.

Taquile Island

Vi syntes begge at Uros øerne var super spændende og interessante men kunne godt have undværet Taquile Island, da der ikke var så meget at se. Alt i alt en okay tur og Lake Titicaca er et must hvis du er i Peru.